Bezpieczeństwo
ZASADY BEZPIECZEŃSTWA W OBSŁUDZE BANKOWOŚCI INTERNETOWEJ
5. Ważne informacje:
- Gdy widzisz nietypowe zachowanie strony bankowości internetowej np. żądanie podania dodatkowych informacji weryfikacyjnych, po wpisaniu danych autoryzacyjnych informacja o aktualizowaniu, „proszę czekać” itp. – traktuj to jako próbę oszustwa za pomocą złośliwego oprogramowania i natychmiast skontaktuj się z bankiem.
- Wszelkie emaile, wiadomości i telefony w których jesteś proszony o dane autoryzacyjne typu hasła, kod sms lub odczyt tokena traktuj jako próbę oszustwa i natychmiast zgłaszaj do Banku! Stosuj się do poniższych zaleceń:
- Zabezpiecz komputer i telefon aktualnym oprogramowaniem antywirusowym oraz zaporą (firewall).
- Regularnie aktualizuj system operacyjny, wersję przeglądarki oraz oprogramowanie na komputerze i telefonie. Przypominamy, że system Windows XP już nie jest wspierany przez producenta.
- Uważaj na nietypowe informacje z banku, nie wykonuj podejrzanych poleceń, a w szczególności nie instaluj oprogramowania z niezaufanego źródła.
- Po zakończeniu pracy w bankowości elektronicznej wyloguj się.
- Nie instaluj oprogramowania jeżeli instrukcja instalacji zawiera zalecenie rezygnacji ze skanowania aplikacji oprogramowaniem antywirusowym.
- Chroń dane dostępowe do bankowości elektronicznej.
- Nie loguj się i nie dokonuj płatności w punktach bezpłatnego publicznego dostępu do Internetu - w tzw. hot-spotach i niezabezpieczonych sieciach WIFI.
- Sprawdź poprawność numeru rachunku przed i po podpisie przelewu.
- Zwróć szczególną uwagę na poprawność numeru rachunku po wklejeniu go ze schowka systemu.
- Nie otwieraj załączników email pochodzących z nieznanego źródła – może to być złośliwe oprogramowanie służące do kradzieży.