Skip to main content
  • Profil Zaufany - MojeID

    Profil Zaufany - MojeID

    MojeID - informacje ogólne

    Uruchamiamy je wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Można powiedzieć, że Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić bez wychodzenia z domu.

    Skorzystanie z mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu lub korzystania z usług banku komercyjnego. Możliwość korzystania z wielu e-usług przez internet będzie nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Bez konieczności wychodzenia z domu, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu (podeszły wiek, opieka nad dziećmi, wyjazd, kwarantanna itp.).

    Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl/
    Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-

    Czym jest MojeID

    MojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację  danych klienta za pomocą bankowości internetowej. Przekazanie danych każdorazowo wymaga akceptacji. Dzięki mojeID można wygodnie korzystać z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online.

    MojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

    Możliwości oferowane przez MojeID

    • Potwierdzenie tożsamości
    • Logowanie do istniejącego konta
    • Autoryzacja operacji

    Korzyści

    Łatwiejszy dostęp - Proste rejestrowanie się i logowanie u dostawców usług.
    Bezpieczeństwo - Poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.
    Użyteczność - Korzystanie z większej liczby usług online lub dostępu do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.
    Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne - W szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania.

    Zastosowanie

    • Usługi publiczne
      • Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu)
      • Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych)
    • e-Commerce
      • Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu)
      • Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy
    • Energetyka
      • Rejestracja wniosku/formularza
      • Przedłużenie umowy
      • Dostęp do portalu klienta
    • Medycyna
      • Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych
      • Zakup leków przez internet
    • Media
      • Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo
      • Opłacanie abonamentu
    • Ubezpieczenia
      • Sprzedaż polisy przez internet
      • Odnowienie polisy (Direct)

    Pytania i odpowiedzi

    Co to jest mojeID?

    MojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną.

    Czy aby korzystać z mojeID muszę najpierw osobiście okazać gdzieś dokument tożsamości?

    Zaletą mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Usługa opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.

    Jaką mam korzyść z używania mojeID?

    Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów.

    Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

    Czy korzystanie z mojeID jest płatne?

    Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.

    Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne?

    Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku.

    Znajdziesz nas też tutaj

    Bank Spółdzielczy w Iłowej, tel. 68 360 03 45, Oddział w Żarach tel. 68 363 09 00, email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.